Monday, October 20, 2008

Bosannyer...


Salam..

Arghh!!!!bosannyer....hari ni tak de ape nak buat...report2 yang ada sumernye kiv..Mana taknyer, customer lambat pulak nak bagi supporting document..Kalu cam nilah hari2 bleh giler aku dibuatnyer....Lepak je dalam opis yang sejuk membeku..huii..tak tahan siutt..Nak g audit pun schedule tak kuar lagi...
Oh...ye..pasal story aku sebelum ni,aku branikan diri beli preg. test kat klinik sbelum aku balik temerloh..pagi esoknyer baru aku buat sbb member aku kata buat waktu pagi lps bangun tido.Bangun jer tido aku pun excited la nak buat..dan hasilnyer.....ada 2 line tapi yang satu tu warne dia samar2.Ayakk!!apa ni..ada ke tak?korang pnah tak ada pengalaman macam ni..storila kat aku....Apa yang korang buat pas tu...Bila 'hubby' tanya aku just cakap x confirm kot..Nampak gayanyer aku kene tunggu dalam seminggu 2 lagi kot.Korang rase camner...Aku bukan aper..ada baby sendiri kan best..memandangkan umur yg da smakin meningkat ni aku tak kisah dapat baby cepat2.cuma yang merisaukan aku adalah...jarak antara aku ngan 'hubby'..dan antara persoalan yang timbul dalam kepala otak aku ni..macam mane aku nak lalui saat2 pregnant nanti..saper nak layan aku..sakit fenin aku saper nak jaga...nak harapkan housemate aku takut menyusahkan diorg..walaupun bende ni ntah bila akan terjadi tapi aku nak buat persediaan menghadapi situasi2 ni..kalau u all ada apa2 pandangan kongsi la ngan aku ek....
ok..stop dulu la..daa..

7 comments:

ღ lienurulz ღ said...

salam kak..nurul la mama pd 2org anak dara tuh..hehe

pasal akak test tuh kan..
Nurul pun pernah buat sblm ni n jadi camtu..mmg betul2 pregnnt.w/pun yg satu lagi tu kabur sket..
sayangnya kali ke3 nurul keguguran..xde rezeki.
melainkan kalo betul2 xnampak line dia..mungkin xlekat.

mai said...

betul betul betul kata nurul tu..klu nmpak line kedua tu walaupun dlm kesamaran, insyaAllah +ve jawapanyer..

klu nk kepastian, check la kt klinik..biar doktor ngesahkan..

elok disahkan awal2 sbb penjagaan masa awal ni sgt la penting.risiko tinggi keguguran 3 bulan kebawah tau..

tp bukan bermakna lepas 3 bulan tu xder risiko gugur cuma xler tinggi risk nyer..

sonokkan klu betul result tu +ve..hehe

ehh rasanyer qaseh minta opinion lain kan, me trbagi opinion lain plak..hehe

Suki Cida said...

salam...

haha i tak ada pengalaman.. tapi dont worry kalau rezeki tu ada la... saya sama age dengan awak, erm lagi la tak kawin lagi... :( anyway saya doakan apa yang awak ingin tercapai ok!

Qasehsufi said...

Salam..tima kasih buat u all sumer..apa pun i'm very glad 4 what i'm having now..pada nurul & mai mesti u all x leh lupa saat2 ni & pada suki w/pun blm kawin pasti u akan lalui saat2 ni...best tau..

syukur...

sue cipot said...

oooo hurmm baca pon cam best je feel tu.. but i hope i akan termegandung masa dh duk sama dgn hubby nanti hehehe...

u duk asing2 ek?

CatlinaFly said...

pengalaman kite same..1st test i buat, masa tu lagi seminggu nak due "bendera jepun"..(dan instinct rasa mcm ade isi je ni..)mmg positive, g kat dr, dr cek n ckp tak peknen (rasanye dr tu tak sure kut..)..frust tau..pas tu tggu la seminggu ++ 3 hari baru buat test lagi..alhamdulillah positive..maknanye instinct sy tu betul..i'm now 4 months plus..u pulak?how many week s skrg?jaga elok2 tiga bulan pertama ni..
my other blog about my pregnancy...

http://catlinaflybaby.blogspot.com

nanti leh kongsi2 pengalaman!

p/s: betul ckp mai, cuma lepas 3 bulan pertama tu, risiko keguguran dah kurang..sebab janin dah lekat kuat kat rahim ibu..

Qasehsufi said...

Cik sue pun duk jauh ngan hubby ker..saya memang duk jauh. tapi 2 jam jer jrk perjalanan.nampaknyer kene lalui sorg2 la kat umah nanti.harapkan huosemate je lah.

isk..isk..cian saya..