Thursday, October 30, 2008

Tak Larat...

Salam..

Dah lama aku x update blog..baru ni kesempatannya..4 ur in4mation usia kandungan aku baru 5 minggu..w/pun alahan teruk aku x alami lagi..tapi dalam seminggu dua ni aku asyik rasa mual je..kalau sekali skala aku x kisah..ni start dari aku bangun tido smpi nak lelap mata tu lah yang aku rasa.memang x selesa...dah lah 'hubby' tiada disisi...lagilah aku rasa sedih dan sangat2 x selesa..makan pun x brapa nak lalu..perut lapar tapi bila makan 3,4 suap..kenyang sudah..bila perut lapar je aku x tau nak makan apa..ni yang aku dok pikir..belum masuk 2,3 bulan lagi aku da cam ni...orang akan kata ni perkara biasa bagi ibu2 mengandung..tapi bg aku x..aku tak mcm ibu2 yg lain..diorg husband depan mata..sekurang2nyer pemoral support tu ada..aku..dah la umah bujang..'hubby' pulak x de...senang crite aku perlukan sokongan...sanggupkah aku hadapi sumer ni dalam tempoh 8 bulan lagi...adoiii...seksanyer...

5 comments:

CatlinaFly said...

qaseh jgn stress tau..dugaan semua tu..

pasal mkn, awk kene mkn kerap tapi sedikit..mula2 ni mmg perut rasa sebu bila mkn byk, silap2 leh muntah..rahim tgh nak berkembang, campur dgn bdn nak sesuaikan dgn hormon baru..& always prepare biskut cracker dalam handbag, bila rasa lapar atau loya je, kunyah pelan2..kalau sy, selalu ade cracker atau tiger susu dlm handbag :)

sabar ye..jgn stress2..ingat baby ade kat dlm tu temankan qaseh..

mai said...

dulu pon mai dok bjauhan ngan hubby..masa kandungan dh 3 bulan baru dpt dok bsama,,tp sume ni kene ader pengorbanannyer..
mai sndiri trpaksa travel dr umah ke tmpat keje 3jam pegi balik sbb dh decide nk bsama ngan hubby..

agak2nyer la klu baby mai besar nanti dia pon suka travel kot..hehe

Qasehsufi said...

tima kasih kengkawan sumer...lega sikit hati yang sakit ni...sekurang2nyer sokongan u all dapat kurangkan kesakitan saya..sekarang ni nak dengar suara 'hubby' pun macam kurang je..tapi nak dia dekat selalu..papepun thanks..miz u all.

ღ lienurulz ღ said...

jgn susah hati kak..kuatkan semangat..

akak bkn sorang,baby ada temankan akak..

nurul dulu rasa mual je,isap gula2 HACKS..yg masam2..pun sedap..
leh kurangkan rasa tu..

apapun,sabar & kuatkn semangat ok..

ღ lienurulz ღ said...

Akak kena TAG ngan nurul..
sila tgk kat blog nurul ye..:D